Gebruik je de Facebook Pixel en Google AdWords tags, dan adverteer je en meet je de resultaten om jouw product of dienst aan de man te brengen. Dat doe je goed en dat moet je ook zeker blijven doen. Echter, vanaf 25 mei 2018 ben je volgens de GDPR/AVG verplicht om je bezoeker hierover te informeren. Dit doe je via de cookiemelding. Je gebruiker moet hierbij de keuze kunnen maken om hiermee wel of niet akkoord te gaan. Maakt je bezoeker de keuze om anoniem te blijven? Dan moet jouw website dit toelaten en dan ook geen gebruikersgegevens van de bezoeker opslaan.
Je acties:
- Beschrijf dit duidelijk in je privacyverklaring
- Geef je bezoeker de keuze middels de cookiemelding
- Stop met volgen zodra je bezoeker geen akkoord heeft gegeven
De nieuwe privacywet GDPR/AVG is een Europese verordening die in alle lidstaten van kracht is. Vanaf 25 mei 2018 ben je als organisatie verplicht aan deze wetgeving te voldoen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij jou als website-eigenaar. Uiteraard staat React online voor je klaar om de juiste wijzigingen door te voeren. Echter, voor juridische correctheid adviseren wij contact op te nemen met een advocaat of AVG-adviseur.
Disclaimer