Om een nieuwe e-mailcampagne te maken, klikt u op het tabblad “Campagnes”. Klik daarna op “maak een campagne”.
Heeft u meerdere campagnes aangemaakt, dan kunt u deze ook groeperen in mappen. Dit kan door te klikken op “Beheer folders”.
Stap 1
Bij het aanmaken van U krijgt de mogelijkheid om te kiezen tussen; Standaard campagne, Auto-responder, Terugkerende campagne en een A/B split test (zie afbeelding hieronder).
Als u een campagne gaat maken dient u eerst uw campagne een naam te geven, daarna moet u kiezen aan welke contactlijst u hem wil versturen. Afhankelijk van welke soort campagne u hebt gekozen, kan onderstaande informatie afwijken. In deze handleiding gebruiken we de Standaard campagne.
Stap 2
Onder “De geadresseerden” kunt u alle contactlijsten zien, samen met details zoals: het aantal ontvangers, opmaakdatum van de lijst en laatste gebruiksdatum.
In de volgende stap kan u alle campagne details invullen.
Stap 3
U begint met het invullen van het onderwerp van de campagne (dit word het onderwerp van de e-mails), de naam en het e-mailadres van de zender, en als er een is, een alternatief reply-to e-mailadres (dit kan handig zijn als de ontvanger direct met iemand contact op wil nemen).
Ook zijn er geavanceerde opties beschikbaar, hier kunt u kiezen of u het aantal geklikte links en geopende e-mails wilt volgen of dat u een third-party tracking programma wil gebruiken zoals Google Analytics.