Anti-spam beleid

Richtlijnen

Voordat u nieuwe ontvangers aan uw contactenlijst toevoegt, moet u er voor zorgen dat u de juiste toestemming van elke ontvanger op uw lijst heeft. Waarom? Zonder de juiste toestemming loopt u het risico gerapporteerd te worden voor spam of nog erger om aangeklaagd te worden op grond van anti-spam wetgeving. Het basisprincipe m.b.t. toestemming is dat u alleen mensen mag e-mailen die u nadrukkelijk toestemming hebben gegeven om hen te contacteren. En alleen over onderwerpen waar zij nadrukkelijk in hebben toegestemd. Indien u er niet voor zorgt dat al uw ontvangers vallen onder de categorie “acceptabel gebruik” zal dit resulteren in het onmiddellijk beëindigen van uw account.

Acceptabel gebruik

Heeft zich online expliciet bij u aangemeld. Elke ontvanger heeft zich online opgegeven voor uw contactlijst en aangemeld voor één of meerdere mailings, bijvoorbeeld door te klikken op één of meer onderwerpgerelateerde checkboxen die standaard niet geselecteerd zijn.

Co-registratie op een site van een partner is in orde indien er aparte opt-in opties zijn voor elke contactlijst en het voor de gebruiker duidelijk is dat zij zich abonneren voor uw lijst. Als u de ontvanger gedurende 6 maanden geen e-mail heeft gestuurd dan raden wij u aan  om een hernieuwd kennismakingsbericht te sturen om hen er aan te herinneren waarvoor zij zich hebben geabonneerd en wanneer.

Heeft zich offline expliciet bij u aangemeld. De ontvangers vulden uw offline formulier of enquete in of deden mee in uw wedstrijd en gaven hun nadrukkelijke toestemming om per e-mail gecontacteerd te worden over specifieke onderwerpen, bijvoorbeeld door het aanvinken van een lege checkbox.

Gaven u een visitekaartje tijdens een evenement. Als het absoluut duidelijk is dat door het geven van hun kaartje de ontvanger toegevoegd zou worden aan een contactlijst met betrekking tot een specifiek onderwerp, dan heeft u toestemming. We raden u aan om een kennismakingsbericht te sturen om uw abonnee er aan te herinneren waarvoor zij zich heeft  ingeschreven en wanneer.

Hebben zich expliciet aangemeld voor het onderwerp waarover u hen heeft gecontacteerd. Wanneer zij zich aanmelden, moet het voor de ontvanger duidelijk zijn wat de aard van de mailing(s) zal zijn. Als iemand zich bijvoorbeeld aanmeldde voor updates over een specifiek product, betekent dit niet dat u hen ook kan toevoegen aan de algemene nieuwsbrief of promotionele mailings voor andere producten.

Onacceptabel gebruik

E-mailadres gekopieerd van het internet of een andere bron. Ook al heeft iemand een e-mailadres online, in een adressenbestand of op een visitekaartje gepubliceerd dan betekent dat nog niet dat men toestemming heeft gegeven om toegevoegd te worden aan uw mailinglijst.

Er is meer dan 2 jaar geen e-mail verstuurd naar het adres van de ontvanger. Zelfs wanneer de juiste toestemming is verleend, geldt deze niet voor eeuwig. Wanneer er te veel tijd voorbij gaat vergeten mensen dat zij zich hebben aangemeld en zullen uw e-mail als spam beschouwen. De industriestandaard is dat toestemming vervalt na 2 jaar zonder contact.

E-mailadressen verkregen van een derde partij. Als u een lijst van een andere partij heeft gekocht, gehuurd, geleend of op andere wijze hebt verkregen, zelfs als het een opt-in lijst is, dan hebben de ontvangers geen toestemming gegeven om specifiek van u te horen.

De ontvanger is een klant maar heeft zich niet aangemeld. Als iemand uw klant is betekent dit niet dat u expliciet toestemming heeft om hun e-mailmarketingberichten te sturen. Zij moeten zich eerst aanmelden m.b.t. het specifieke onderwerp waarover u hen contacteert.

Het e-mailadres is algemeen en wordt door verschillende mensen gebruikt. U mag niet mailen naar algemene adressen zoals verkoop@domein.com, info@domein.com of webmaster@domein.com. Behalve wanneer een e-mailadres individueel gebruikt wordt.

Het e-mailadres is een distributielijst of mailinglijst. U mag geen e-mail sturen naar een adres dat naar meer dan een persoon doorstuurt omdat het onmogelijk is om te bepalen of alle ontvangers toestemming hebben gegeven en er voor hen geen manier is om zich individueel af te melden.

Verplichte content

Elke e-mail die u met Snelmailer verstuurd moet het volgende vermelden:

  • Een link om met één klik af te melden waardoor abonnees meteen verwijderd worden van  contactlijsten.
  • De naam en het fysieke adres van de afzender.

Spam rapporteren

Als u ongewenste of ongevraagde e-mail heeft gestuurd gekregen  via Snelmailer of indien men van plan was deze via Snelmailer te sturen, stuur deze dan a.u.b. door naar abuse@Snelmailer.com.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk